kolmapäev, 21. mai 2014

1. päev TLL-LJU

Minu seiklus algas tegelikult juba eile, kui ma kella 17.30 paiku Pärnust Tallinna poole sõitma hakkasin. Kokku oli lepitud ööbimine P&M-i juures. Reisiärevuses suutsime õigest teeotsast mööda sõita, aga lõpuks jõudsime ikka kohale. Neil oli liha ja kartul grillil ja peagi asusime imemaitsva õhtusöögi kallale. Peale seda tõusid taevasse tumedad pilved ja mu vend asus tagasi Pärnu poole teele, et mitte liiga hilja peale jääda. Nii see mu roheline välk siis lahkuski koos vennaga. Ma kindlasti jõuan teda oma reisi ajal igatsema hakata. Siiski on lootust, et kuni mind ei ole, saab ta väikese iluravi, mis tal vaja on. :)
Istusime P.-ga verandal, vaatasime tumenevaid pildi ja lähenevat sadu ning rääkisime maast ja ilmast. Kui päris kõvasti sadama hakkas, kolisime elutuppa diivanile. Vesteldes möödus kogu õhtu linnutiivul.

Kuskil südaöö paiku suutsin lõpuks magama jääda, sest reisiärevus oli sees. Kui äratus kell 4:10 tirises, siis oli uni ikka niinii magus, et kuidagi ei tahtnud tõusta. Kuid siis ei aidanud muud, kui tuli kiiresti voodist välja hüpata ja tegutseda. P. viis mind lennujaama ära ning sinna jõudsin juba 4.50. Check-in läks ruttu ja mu megaraske kohvri kaaluks tuli 23,5kg ehk siis 0,5kg üle lubatud piiri. Õnneks lisatasu selle eest ei küsitud. Muidu oleks see ikka eriliselt valus. :D
Tallinna lennujaama turvakontrollis oli aga järjekord oodatust suurem. Sain siis kõik oma asjad lindile asetada ja sülearvuti kotist välja koukida. Minu imestuseks tuli mul ka sall kaelast ära võtta. Kell oli alles sutsuke 5 läbi. Seega tegin aega parajaks lennujaama raamatukogu osas mõnusatel pehmetes tugitoolides.

Tallinn-Helsinki lende opereerib flybe ja enamasti on sellel liinil olnud need pisikesed propelleritega lennukid, mis teevad kohutavad mürinat ja raputavad ka rohkem, kui tavaliselt. Täna oli aga reisijaid nii palju, et oli suurem lennuk. Lend ise kestis napid 20 minutit ja me jõudsime Helisnkisse 15 minutit varem - no põhimõtteliselt oli ainult õhkutõus ja maandumine. Vahepeal jõudis stjuuardess ka kõigile ühe kommikese jagada.

Helsinki lennujaamas tuli 1,5 tundi oodata. Tahtsin internetis aega surnuks lüüa, aga lennujaama wifi oli nii aeglane, et minul sellega mitte üksi leht ei avanenud. Nojah siis. Vaatasin siis lennukeid, mis tõusid õhku ja maandusid.
Helsinki-Ljubljana lend oli juba raskem. Lennuk oli veel suurem ja suhteliselt täis. Kolmeses istereas oli mul kõige vahekäigupoolsem iste, seega vaade oli puhas null. Mul pole varem lendudega sellist jama küll esinenud, aga nüüd lõi kõrvad ikka mõnuga lukku. Seejärel hakkasid kõrvad valutama. Ma jõudsin juba mõelda, et no great, 2,5 tundi kõrvavalu on ikka paras pain in the ass. Kuid siis käis kõrvadest plõks läbi (nagu õhumull oleks katki läinud), oli meeletult valus hetkeks ja peale seda oli okei.
Hakati siis serveerima kohvi ja sööki. Mul juba kaugelt neelud käisid kohvilõhna peale. Just minuni jõudes sattus lennuk õhuaukudesse ja anti käsk turvavööd sulgeda ja kohvikäru vuras ka minema. Great!
15 minuti pärast olid nad siiski tagasi ja ma sain oma kohvi ja võipsi kätte. Peale seda võttis väsimus võimsust ja magasin, kuni kapten hakkas teadvustama, et valmistume maanduma!
Ja oligi Ljubljana - minu kauaoodatud Ljubljana! :)

Katie ootas mind õues ja kohe vurasimegi nende kodu poole. Nägin oma uue ajutise kodu ära ning peale mõningast puhkust läksime Nikaga jalutama ning toidupoodi. Seejärel oli aeg mõnusaks lõunaks Katie pool. Ta vanemad saabusid ka mõne aja pärast koju ja tulid mind kohe südamlikult tervitama. Seda oli nii hea meel näha. :)

Veidi hiljem kohtusin ka Katie nõoga, kelle kodus ma siis peatun. Rääkisime pärs tükk aega juttu ja panime homsed plaanid paika. Nüüd on aeg puhata ja leboda ning end homseks välja magada. :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar